2013. március 12., kedd

Séta a Bükk-hegység két északi kövéhez

Útvonal: Szentlélek parkoló - Látó-kövek - Örvény-kő - Parkoló

A parkolóból a műúton Miskolc felé 100 métert haladtunk, majd a kék p jelzésen észak felé fordultunk. Hamarosan feltűntek a Látó-kövek. A sziklatömb maga is különleges formájú, gyűrődéses, és mintha az egész észak felé dőlne.

A párás idő ellenére is jól látható volt Dédestapolcsány a Lázbérci víztározóval és Mályinka. A  kék + -et, majd a sárga sávot követve az Örvény-kő felé indultunk tovább. A tavaszi olvadás miatt az ösvényeken kis patakok csordogáltak. Hóvirág mezők kísérték sok helyen utunkat. Előbújtak az első gombák is, piros csészegombát láttunk. Rövidesen elértük a piros  p jelzést, ezt követve kapaszkodtunk fel az Örvény-kőhöz. Az 1848-as forradalom és szabadságharcra emlékezve kerestük fel ezt a helyet, ahova bújdosóként Jókai Mór gyakran felsétált Tardonáról.
Örvény-kő Jókai 1848

Miután megcsodáltuk a kilátást visszatértünk az autóhoz és leereszkedtünk Tardonára. Felkerestük a Jókai emlékházat, ahol éppen az ünnepre készülődtek. Mégtöbb kép  itt.