2019. november 30., szombat

Távolság: 15,6 km
Emelkedő: 574 m
Közepes erőnléttel teljesíthető

A túráról képeket itt nézegethetsz!

Túránk a Hereg-rétről indul. Amint felérünk az esőbeállóhoz, teljes szépségében elénk tárul Tar-kő és Három-kő.

Tar-kő és Három-kő
A kék kereszt jelzésen. haladunk tovább, hol széles dózer úton, hol meredek, keskeny ösvényen. A Tar-kő lábától szerencsénkre gyönyörű a kilátás a Dél-Bükkre.

Dél-Bükk panoráma a Tar-kő lábától

Tovább haladunk, pár száz métert követően elérjük a Toldi-kunyhót. Nagyon szépen rendben van, tiszta és kis kupac tüzifa állt a kályha mellett.. Itt az íratlan szabály, hogy akik használják a kunyhót, újra mindent bekészítenek az utánuk következőknek. (tüzelő, gyufa, gyertya...)

Folytatjuk a kék kereszten az utat, meredeken ereszkedünk. Ha visszatekintünk, a völgy végében újabb köveket látunk: Pes-kő, Cserepes-kő, Vörös-kő.

Pes-kő, Csereps-kő és jobbra előre Vörös-kő

Keskeny nyergen halad a kék kereszten az utunk tovább, nagyon érdekes ilyen magasból látni két oldalra a mély völgyeket.
A Stimecz-ház a Felsőtárkányból induló kisvasút végállomása. Fedett, száraz helyen lehet elfogyasztani az elemózsiát, kiépítettek szalonnasütő helyeket is.
A bükki kéken indulunk vissza . A széles Kós-völgyben, patak mellett folytatjuk utunkat. Elhaladunk az 1889-ben épült Samassa menedékház mellett. Először lankás kényelmes utunk nagyon meredek ösvénybe torkollik. Nem hosszú ez a szakasz, amíg elérjük a zöld sáv jelzést a Lök-bércen. Mi azonban maradunk a kék sáv jelzésen, csak utunk átbukik a magaslaton és leereszkedünk a Lök-völgybe. Pár száz méter gyaloglást követően elérjük a túránk újabb gyönyörű állomását, az Imó-követ. A napsötésben, a ragyogó kék ég alatt a fehér sziklaletörés impozáns látvány. Persze a forrás most nem működik, de így is varázslatos.

Imó-kő

Utunkat a kék pont jelzésen folytatjuk pár kilométeren át, míg el nem érjük a kék kereszt jelzést, amin visszajutunk a Hereg-réten álló esőbeállóig.

Túránk vázlatát zölddel jelöltük az alábbi térképen: