2016. május 24., kedd

Hollandiai kalandozások 2016. május

A tavaszi nagy attrakció Hollandiában Keukenhofban a virágkiállítás. Természetesen a tulipánok a főszereplők, a többi hagymás virág csak kísérő. A termelők készítik a virágágyásokat. Évente 7 millió virághagymát ültetnek el 32 hektáron. Órákig jártuk a parkot és mindig újabb és újabb szépségeket fedeztünk fel.

A repülőtérről a nyitvatartás két hónapja alatt közvetlen buszjáratok viszik a látogatókat a park bejáratáig.
Keukenhof

Következő nap Rhenen város környékét fedeztük fel. Meglátogattuk a II. világháború hősi halottainak emlékhelyét. Itt húzódott a Grebbelinie védelmi vonal, amit fel kellett adniuk a hollandoknak.
Rhenen Grebbelinie

Bejártuk a Blauwe Kamer természetvédelmi területet. A Nederrijn (Alsó-Rajna) mellett ló és vízimadár rezervátum figyelhető meg.

Blauwe Kamer Kamer Nederrijn

Rhenen Blauwe Kamer Nederrijn

A Bunnik közeli remek palacsintázóban vacsoráztunk (Theehuis Rhijnauwen). A vacsora megkövetelt egy jókora sétát. A Tekergő Rajna partján gyönyörködtünk a vízben, a cseresznyéskertben, az evezősökben a piknikelő fiatal párban. És megláttuk a kis táblát a sétaút mellett: Hollandia legszebb sétaútjának választották 2015-ben. Nem csoda!

Theehuis Rhijnauwen Bunnik

Bunnik

Elérkezett a várva várt nap. Felkerestük a Rijks Múzeumot. Közel tíz évig újították fel, nagyon kíváncsiak voltunk az eredményre. Hát igen! A kiállított tárgyak üveg vitrinei körbejárhatóak, sötét háttér előtt a legapróbb részleteket is megfigyelheti a látogató a tökéletes megvilágításban. A hajózás történetéhez kapcsolódó tárgyaktól kezdve, fegyvereken át porcelánig, üveg edényekig számtalan gyűjtemény megcsodálható. A legféltettebb kincsüket az épület fő hajójának végében helyezték el. Ahogy belép az ember a csarnokba, már messziről megpillantja Rembrandt Éjjeli őrjárat című művét. A megközelítése során újabb és újabb remekművek mellett haladunk el, ezek két oldalt kis beugrókban sorakoznak. Végül elérjük a kiemelt helyet elfoglaló Éjjeli őrjáratot. Gondosan őrzik, de megközelíthető, a részleteket is meg lehet figyelni.  Olyan 5-6 órát töltöttünk a múzeumban, csak a fizikai kimerültség miatt hagytuk el.

Rijks Múzeum Museum

Rijks Múzeum Rembrandt

Haza kerülővel mentünk, elmentünk sétálni Broek in Waterlandba. Ennek a kis falunak a történelmi magja megmaradt. Icipici meseházakban élnek mai napig.
Broek in Waterland

A következő nap farmok közötti túrát kerestünk, Hackfortra esett a választásunk. Itt egy kis kastély és farmok között gyalogoltunk a gyönyörű napsütésben.
Hackfort

tehén

Vízimalom Hollandia

Délután megmásztuk Utrecht dómjának tornyát. Olyan keskeny csigalépcsőkön kellett haladnunk, hogy a hátizsákot megőrzőbe kellett tenni, mert nem fért volna el. A 112 méter magas tornyot 465 lépcsőfok megmászásával hódítottuk meg.

Utrecht

harang

látkép Utrecht

Következő napi úti célunk Enkhuizen városka volt, ahol egy csodálatos szabadtéri skanzent építettek fel. Van itt minden, a több száz éves házaktól kezdve, templom, hentes, cukrász iskola eredeti berendezéssel  és a halászfalvak épületei. Egész napos program a felfedezése. A hajó gyűjteményt se hagyjuk ki.

skanzen Enkhuizen

Enkhuizen  skanzen

Utolsó napunkon ismét Amszterdamot kerestük fel. A gyönyörű nyári nap mindenkit kicsalt az utcákra, vizekre, parkokba. Gyakorlatilag mozdulni sem lehetett. Visszagondolva csak nevetünk rajta, de ott elég nyomasztó érzés volt a rengeteg ember . És még csak május eleje volt, hol van még a turista főszezon?
Amszterdam gracht hajó nyár

Amsterdam

Szép volt pár nap Holllandiában, de végre hazaérkeztünk a jó Bükk-hegységünkbe. Megállapítottuk, hogy ennél szebb és jobb hely valóban nincs a világon.